bg en de

5 възможности, които Инстаграм Insight ни дава, за да опознаем бизнес акаунта си

Рекламитe в социалните мрежи са инструмент, който не е за изпускане.  Бизнес профилите в Инстаграм стават все по-популярни и рекламите в „мрежата за разкази със снимки“ жънат завиден успех. Всеки, който създава реклами в социалните мрежи знае колко важен е анализът на аудиторията, който може да направи, за да оптимизира рекламите в кампанията си.

Инстаграм рекламите (така наречените промоции) са част от предложенията на Facebook Ads и могат да се следят директно от Facebook Ads Manager. Интересен е и индивидуалният инструмент за Инстаграм – Insight. Той ни дава задоволителна информация за аудиторията, но и за нашите бизнес акаунти. Предлагаме ви 5 съвета, с които да проверите до колко вашият акаунт в Инстаграм разцъфтява:

 

Анализирайте демографските данни на своите последователи


В секцията „Followers“ на Инстаграм Insights ще откриете обобщение на демографските данни на последователите си: пол, възрастова група, местоположение и онлайн време (часове и дни).

Тази информация е от полза по три причини: ще разберете по-добре коя е вашата аудитория, ще можете да създадете ефикасен график за публикуване в профила си и ще таргетирате рекламите си по-точно.

Важно: За достъп до демографски данни трябва да имате поне 100 последователи.

 

Анализирайте данните за всяка отделна публикация


Под всяка публикация се появява опцията View Insights. Тя ви дава възможност да прегледате данните за отделната публикация. Това не само ви позволява да преглеждате показателите за ангажираност (харесвания, коментари, споделяния), но и ви позволява да преглеждате данни за действията свързани с нея (Уникални виждания, Импресии, Запазвания). В секция Interactions може да проследите и посещенията на профила си.

Тази информаци е от полза, защото: разбирате какъв тип съдържание подтиква действията, които искате да изпълнява аудиторията ви. Така ще създавате съдържание, което да води до желаните от вас резултати. 

 

Анализирайте данните си от  “My story”


Милиона души използват Инстаграм истории всеки ден и това не са данните, които искате да изпуснете (особено, ако вече сте натрупали няколко хиляди последователи). Приложението предоставя на потребителите анализи на истории, но за период от 2 седмици. Ако ги следите редовно, тези показатели могат да се окажат доста полезни. Подобно на публикациите и тук ще намерите данни за обхват и импресии, но има и някои специфични показатели – можете да провеждате анкети с активни бутони и после да проследите активността конкретно по тях, да поставяте хипервръзки върху историята си и да проверите щракванията върху тях, както и да видите всеки отговор на вашата история.

Тази информация е от полза, защото: с тези данни ще разберете с кои видове истории се свързват вашите последователи, а така ще създавате по-страхотно съдържание!

 

Анализирайте данните на IGTV


Любовта към изображението, постепенно се измества от любовта към видеото. Най-популярни в Инстаграм си остават изображенията, но IGTV е друг начин за бизнеса да привлече погледа на потребителите. Данните, които ще получите за IGTV са: колко пъти е гледан, харесван и коментиран видеоклипът. Когато имате достатъчно зрители и им грабнете интереса, ще видите доколко те се задържат на вашият канал и статистика за средния процент на гледанията.

Тази информация е от полза, защото: ще разберете идеалната дължина за вашите видеоклипове и ще знаете как да привлечете вниманието на аудитория си.

 

Анализирайте данните за платените промоции


Инстаграм ви позволява лесно да видите обобщение на статистиката за спонсорираното съдържание (платени промоции). Ангажираността към тях, както и последвалите кликвания за вашия профил. Както при обикновените публикации, тук също ще можете да разделите аудиторията си по пол, възрастов диапазон и местоположение.

Тази информация е от полза, защото:  ще хвърлите бърз поглед над това, как се правят промоциите и ще знаете как да ги оптимизирате.

 

А ако все още присъствието ви онлайн е ограничено, може да доверите дигиталната си рекламна кампания на ProDesign и ще сте спокойни, че е в сигурни ръце.


Сподели тази статия:
Предишна статия
Следваща статия